Βάσει του Προεδρικού Διατάγματος 7/2018 κατ’ εφαρμογή της οδηγίας ΕΕ2015/2302
Παρακαλούμε πριν εγγραφείτε σε κάποιο από τα οργανωμένα ταξίδια που παρέχει η εταιρία μας, να διαβάσετε προσεκτικά τους παρακάτω Γενικούς Όρους Συμμετοχής.
Όροι Συμμετοχής
Παρακαλείσθε να διαβάσετε προσεκτικά τους παρακάτω Γενικούς Όρους Συμμετοχής (Γ.Ο.Σ.) σύμφωνα με το Π.Δ.339/1996, που ρυθμίζουν τις ευθύνες και υποχρεώσεις του Πελάτη (εφεξής ο Ταξιδιώτης ή Μεσολαβητής) που συμμετάσχει σε οργανωμένο ταξίδι (πακέτο ταξιδιωτικών υπηρεσιών μεταφοράς και μιας τουλάχιστον διανυκτέρευσης) και του Ταξιδιωτικού Γραφείου (εφεξής η Εταιρία), που πωλεί πακέτα ταξιδιών (εφεξής ταξίδι), που έχει διοργανώσει το ίδιο ή άλλος διοργανωτής. Το παρόν έντυπο συνοδεύει την κράτηση – εγγραφή σε οργανωμένη ταξιδιωτική υπηρεσία και αποστέλλεται ηλεκτρονικά (e-mail) ή δίδεται στα γραφεία μας και πάντα σε όποια των περιπτώσεων παραλαβής από μέρους του ταξιδιώτη ή/και μεσολαβητή συμβαίνει πριν την καταβολή χρηματικού ποσού για την επικύρωση κρατήσεων-ταξιδιωτικών. Ως εκ τούτου ο Ταξιδιώτης, τα μέλη της οικογένειάς του και οι συμμετέχοντες, μέσω εταιριών, πρακτορείων, συλλόγων, ή άλλων φορέων, με τη συμμετοχή ή τη μεσολάβησή τους στο ταξίδι ταξιδιωτική υπηρεσία της Εταιρίας ή άλλου διοργανωτή, αποδέχονται, αυτομάτως και ανεπιφύλακτα, το πρόγραμμα του ταξιδιού καθώς και τους παρακάτω όρους τους οποίους ανέγνωσαν και μελέτησαν προσεκτικά, όπου κατανόησαν και αποδέχονται και δεσμεύονται να τηρήσουν ως προϋπόθεση της συμμετοχής τους. Για χωριστή αγορά εισιτηρίων ή ξενοδοχείων ή άλλων υπηρεσιών δεν ισχύουν οι Γ.Ο.Σ. αλλά οι συμβάσεις πάσης φύσεως μεταφορέων και οι κανονισμοί των τουριστικών αρχών που δραστηριοποιούνται ξεχωριστά τα ξενοδοχεία ή άλλοι πάροχοι των αντίστοιχων υπηρεσιών.
ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΗΣ – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ – ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗΣ Η Εταιρία μας / Γραφείο Γενικού Τουρισμού διοργανώνει ταξίδια, η ίδια ή σε συνεργασία με άλλους διοργανωτές, τα οποία πωλεί η ίδια ή μέσω άλλου τουριστικού γραφείου, λειτουργούσα ως μεσολαβητής μεταξύ των πελατών/ταξιδιωτών και των διαφόρων φορέων παροχής υπηρεσιών που χρησιμοποιεί (εταιρίες εναέριες και επίγειων μέσων μεταφοράς, ξενοδοχεία, τοπικά ταξιδιωτικά γραφεία, κ.α.) στους οποίους δεν έχει μεν άμεσο έλεγχο αλλά θα υποστηρίξει κάθε συμβατική απαίτηση του ταξιδιώτη ως μεσολαβητής των πελατών της. O Μεσολαβητής πράκτορας είναι μεταπωλητής των ταξιδιών και δεν είναι εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος της Εταιρίας.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ – ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙΑ Οι έγκυρες εγγραφές στα ταξίδια και οι κρατήσεις θέσεων γίνονται με επίσκεψη στα γραφεία μας ή στα γραφεία των συνεργατών μας, με αλληλογραφία, fax, e-mail και τηλεφωνικά και υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: α) της καταβολής, της προβλεπόμενης κάθε φορά προκαταβολής (συνήθως 40%) ή ολόκληρου του ποσού της αξίας του ταξιδίου, είτε με μετρητά, πιστωτικές κάρτες ή με έμβασμα στους τραπεζικούς λογαριασμούς της Εταιρίας, και β) της αποδοχής των παρόντων Γ.Ο.Σ. Με την καταβολή της προκαταβολής, καθ’ οιονδήποτε τρόπο, τεκμαίρεται η ανεπιφύλακτη αποδοχή των παρόντων όρων από τον Ταξιδιώτη. Το δικαίωμα συμμετοχής στο ταξίδι εξασφαλίζεται με την εξόφληση του συνόλου της αξίας αυτού και των τυχόν επιβαρύνσεων του, δέκα (10) ημέρες πριν την αναχώρηση. Τυχόν μη εξόφληση του συνόλου της αξίας του ταξιδιού στον προβλεπόμενο χρόνο επιτρέπει στην Εταιρία να ακυρώσει την κράτηση, να απαιτήσει ακυρωτικά, σύμφωνα με τους παρακάτω όρους ακύρωσης. Ο Ταξιδιώτης ή ο Μεσολαβητής έχει την υποχρέωση να ενημερώσει όλους τους εκπροσωπούμενους από αυτόν συνταξιδιώτες ή πελάτες του για τις λεπτομέρειες και τους όρους του ταξιδιού. Τηλεφωνικές ή άλλου είδους κρατήσεις, που δεν επικυρώνονται εντός εικοσιτεσσέρων (24) ωρών µε την πληρωμή της προκαταβολής ή εξόφλησης δεν υποχρεώνουν την Εταιρία να δεσμεύει θέσεις. Στις ίδιες υποχρεώσεις εμπρόθεσμης εξόφλησης υποχρεούται και ο Μεσολαβητής πράκτορας, επιχείρηση ή άλλος φορέας. Οι μεγάλες ομάδες ταξιδιωτών υπόκεινται στους όρους πληρωμών μεταφορέων, ξενοδόχων και λοιπών παρόχων υπηρεσιών.
ΤΙΜΕΣ ΤΑΞΙΔΙΩΝ – ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ κλπ Οι τιμές των ταξιδιών, που αναφέρονται στο ισχύον έντυπο της Εταιρίας, υπολογίζονται κατά την ημέρα που εκδίδεται ο τιμοκατάλογος / έντυπό της, με βάση τα κοστολόγια των υπηρεσιών, τους ισχύοντες ναύλους / επίναυλους, φόρους, την ισοτιμία ξένων νομισμάτων με το Ευρώ, καθώς και κάθε άλλον παράγοντα κόστους. Η Εταιρία, αφού έχει εξαντλήσει κάθε δυνατότητα πρόβλεψης, διατηρεί το δικαίωμα αναπροσαρμογής των τιμών όταν οι πιο πάνω παράγοντες κόστους αλλάξουν, λόγω έκτακτων και απρόβλεπτων αυξήσεων πριν την αναχώρηση του ταξιδιού. Στην περίπτωση που για τους παραπάνω λόγους αυξηθεί η αξία του ταξιδιού, ο Ταξιδιώτης έχει δικαίωμα να αποδεχθεί την ανάλογη αύξηση ή να ακυρώσει τη συμμετοχή του χωρίς ακυρωτικά εφόσον η αύξηση αυτή υπερβαίνει το 10% της συνολικής αξίας του ταξιδιού, και να του επιστραφούν τα χρήματα ατόκως. Ο ίδιος όρος ισχύει και για τη μειωμένη συμμετοχή (κάτω των 20 ατόμων) στο ταξίδι, καθώς και για τυχόν διαφορά ναύλου στην περίπτωση που τα εισιτήρια του γκρουπ έχουν συμπληρωθεί και ο Μεταφορέας ή ο ξενοδόχος ζητά μεγαλύτερο ναύλο ή ενοίκιο για τις επιπλέον θέσεις. Οι παιδικές εκπτώσεις (για παιδιά κάτω των 11 ετών), όπου αυτές υπάρχουν, ποικίλουν και παραχωρούνται όταν δύο ενήλικες πληρώνουν κανονικά στο ίδιο δωμάτιο / καμπίνα. Η Εταιρία έχει δικαίωμα έκπτωσης προεγγραφής ή διάθεσης θέσεων ‘τελευταίας στιγμής’ προκειμένου να πραγματοποιηθεί το ταξίδι χωρίς δικαίωμα των υπολοίπων ταξιδιωτών να απαιτήσουν ανάλογη έκπτωση.
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ – ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ (ΕΤΑΙΡΙΑΣ) Η Εταιρία έχει υποχρέωση να συντονίσει και να εκτελέσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα ταξίδια που διαθέτει στους Ταξιδιώτες μεσολαβώντας μεταξύ των ταξιδιωτών και κάθε τρίτου που παρέχει τις υπηρεσίες (μεταφορέων, ξενοδόχων, πρακτόρων, κά), δεν έχει και δεν μπορεί να έχει άμεσο έλεγχο σε αυτούς, οπότε και ευθύνη. Η Εταιρία δεν ευθύνεται για λανθασμένες ενέργειες και παραλείψεις τρίτων και των συνεργατών τους, για τις ανωμαλίες στην παροχή των υπηρεσιών και για τις έκτακτες καταστάσεις όπως: ακυρώσεις, καθυστερήσεις ή αλλαγές δρομολογίων μεταφορικών μέσων (αεροπλάνων με τακτικές ή έκτακτες πτήσεις charter, πλοίων, αυτοκινήτων, τρένων κ.α.), λόγω αποκλεισμού περιοχών, λοιπών απεργιών και όποιων άλλων αιτιών αναφερθούν. Οι αεροπορικές εταιρίες μπορούν να φέρουν πιθανές αλλαγές χωρίς καμία προειδοποίηση. Για το λόγο αυτό των πιθανών μικρών ή μεγάλων καθυστερήσεων, για τεχνικούς, μετεωρολογικούς ή άλλους λόγους, οι ταξιδιώτες δεν πρέπει να προγραμματίζουν συναντήσεις ή δικές τους επισκέψεις, τις ημέρες των μετακινήσεων/πτήσεων. Η εταιρία μας έχει απλά διαμεσολαβητικό ρόλο. Οι όροι και οι κανόνες των αεροπορικών πτήσεων, οι οποίοι ρυθμίζουν τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις των αεροπορικών εταιριών (είτε εκτελούν τακτικά δρομολόγια είτε πτήσεις charter), ορίζονται από τη Διεθνή Σύμβαση ΙΑΤΑ. Η Εταιρία δεν ευθύνεται για τις καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, απεργιών, αποκλεισμού περιοχών λόγω καιρικών, υγειονομικών, τρομοκρατικών, πολεμικών, τοξικών συνθηκών, σεισμών, αεροπειρατειών και άλλων παρεμφερών περιπτώσεων ανωτέρας βίας και για κάθε ζημιά, ατύχημα, απώλεια ζωής ή αντικειμένων. Η Εταιρία θα εξαντλήσει με κάθε τρόπο βοήθειας για τη συνέχεια του ταξιδιού ή επαναπατρισμού των ταξιδιωτών, αλλά χωρίς ευθύνη ή οικονομική επιβάρυνση η οποία θα βαρύνει τους ταξιδιώτες ως να ταξίδευαν κατ’ ιδίαν αντιμετωπίζοντας ανάλογες έκτακτες καταστάσεις. Ειδικότερα συνιστάται στους ταξιδιώτες της περιφέρειας να βρίσκονται μία μέρα πριν στους τόπους των αναχωρήσεων προκειμένου να αντιμετωπιστούν αλλαγές δρομολογίων ή άλλο έκτακτο πρόβλημα. Για περιπτώσεις πλημμελούς παροχής υπηρεσίας να γίνεται άμεση αναφορά στον συνοδό και αν δεν προβλέπεται, στον τοπικό πράκτορα με κοινοποίηση στην Εταιρία, για να διορθωθεί το πρόβλημα. Άλλως, θα πρέπει το πρόβλημα να αναφερθεί εγγράφως στην Εταιρία με την επιστροφή και εντός 10 ημερών, επισυνάπτοντας κάθε στοιχείο για την αιτιολόγησή του. Ελάχιστη συμμετοχή για όλα τα ταξίδια είναι τα είκοσι (20) ενήλικα άτομα. Εφ’ όσον ο αριθμός αυτός δεν συμπληρωθεί, η Εταιρία έχει το δικαίωμα να ακυρώσει το ταξίδι και να ενημερώσει τους Ταξιδιώτες μέχρι και έξι (6) ημέρες πριν από την έναρξη του ταξιδιού και να επιστρέψει τα χρήματα που είχαν καταβάλει χωρίς άλλη υποχρέωση, εκτός εάν δεχθούν την διαφορά από τη μειωμένη συμμετοχή. Η διαμόρφωση του ταξιδιού, υπηρεσίες και τιμές, θεωρούνται αυτές που αναφέρονται στη παρούσα σύμβαση πώλησης (εξοφλητική Απόδειξη Πληρωμής του ταξιδιού), την οποία και αποδέχεται ανεπιφύλακτα κατά την ανάγνωση της ο Ταξιδιώτης ή Μεσολαβητής. Τελικό πρόγραμμα ταξιδιού θεωρείται αυτό που οι Ταξιδιώτες ή Μεσολαβητές παραλαμβάνουν και αποδέχονται, με τα ενημερωτικά ταξιδιωτικά έγγραφα, 2 – 3 μέρες πριν την αναχώρηση με τις όποιες πιθανόν τυχόν έκτακτες αλλαγές, και έχουν υποχρέωση να γνωστοποιήσουν στην ομάδα που ενέγραψαν στο ταξίδι.
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ – ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΩΝ Η συμμετοχή σε ομαδικά ταξίδια προϋποθέτει ανάλογη κοινωνική συμπεριφορά και για το λόγο αυτό είναι απαραίτητη η απόλυτη συμμόρφωση των Ταξιδιωτών προς το πρόγραμμα του ταξιδιού και τις υποδείξεις των συνοδών ή τοπικών ξεναγών, καθώς και η έγκαιρη προσέλευσή τους στους τόπους συγκέντρωσης για τις διάφορες παροχές του προγράμματος (πτήσεις, μεταφορές, ξεναγήσεις, εκδρομές, γεύματα, κλπ.). Η καθυστέρηση και η ασυνέπεια του Ταξιδιώτη μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα την απώλεια της εκδρομής, μετακίνησης ή γευμάτων, χωρίς να έχει δικαίωμα αποζημιώσεως ή επιστροφής των χρημάτων του για τις υπηρεσίες που δεν του δόθηκαν από υπαιτιότητά του, και θα πρέπει να επανασυνδεθεί με τους υπόλοιπους ταξιδιώτες ή να επαναπατριστεί με δική του ευθύνη και έξοδα. Η Εταιρία θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να τον συνδράμει. Στα αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμούς, κά, θα πρέπει να βρίσκεστε δύο (2) τουλάχιστον ώρες πριν την αναχώρηση. Αν δεν προβλέπεται συνοδός στο ταξίδι, ο Ταξιδιώτης πρέπει να επιβεβαιώνει επί τόπου τις επόμενες πτήσεις ή άλλο δρομολόγιό του με την μεταφορική εταιρεία και να βεβαιώνει ποια ώρα και από ποιο αεροδρόμιο, λιμάνι, terminal, σταθμό, πραγματοποιείται η μετακίνησή του. Τυχόν απώλεια του μέσου μεταφοράς, λόγω καθυστέρησης του Ταξιδιώτη, ή οικιοθελούς διακοπής του ταξιδιού, συνεπάγεται την απώλεια του συνόλου του ταξιδιού εφόσον δε καταστεί δυνατόν να επανασυνδεθεί με την υπόλοιπη ομάδα με τη βοήθεια της εταιρείας αλλά με δικά του έξοδα (άλλο εισιτήριο κλπ). Οποιαδήποτε μετακίνηση του ταξιδιώτη εκτός ομάδας, βαρύνει αποκλειστικά τον ίδιο. Κατά τον ίδιο τρόπο, η Εταιρία δεν φέρει ευθύνη για τις υπηρεσίες του ταξιδιού που δεν παρασχέθηκαν στον Ταξιδιώτη εξαιτίας δικής του αμέλειας ή ευθύνης, ασθένειας ή ατυχήματος. Οι μεταφορείς, ξενοδόχοι και άλλοι πάροχοι υπηρεσιών καθώς και η Εταιρία δεν δέχονται την επιστροφή των καταβληθέντων χρημάτων για λόγους ασθένειας, ατυχημάτων, ιατρικών επεμβάσεων κ.ά και συνιστούμε στον Ταξιδιώτη να ασφαλιστεί για τέτοιο ενδεχόμενο. Ασχέτως της υποχρέωσής της, η Εταιρία θα βοηθήσει για τυχόν επιστροφή χρημάτων μόνο εάν οι παροχείς δεχθούν τα δικαιολογητικά που παρασχεθούν. Αν ο Ταξιδιώτης αδυνατεί να συμμετάσχει στο ταξίδι στο οποίο έχει ήδη πληρώσει προκαταβολή ή εξοφλήσει, μπορεί να εκχωρήσει την κράτησή του σε άλλο δικό του άτομο, με τις προϋποθέσεις συμμετοχής στο συγκεκριμένο ταξίδι, το αργότερο έξι (6) εργάσιμες ημέρες πριν την αναχώρηση, ενώ ειδικά για τις θαλάσσιες μεταφορές η ανωτέρω προθεσμία είναι δέκα (10) ημέρες πριν την αναχώρηση. Σε περίπτωση τυχόν οφειλόμενου υπολοίπου της αξίας του ταξιδιού ή ενδεχόμενων πρόσθετων εξόδων αυτού από την σχετική εκχώρηση, ο εκχωρών και ο εκδοχέας ευθύνονται αλληλέγγυα απέναντι στην Εταιρία για την καταβολή του σχετικού ποσού. Ιδιαίτερα στην περίπτωση των αερομεταφορέων, πρέπει να επισημανθεί ότι δεν είναι δυνατή η αλλαγή του ονόματος του επιβάτη, αλλά μόνο η ακύρωση της υπάρχουσας κράτησης και η κράτηση νέας θέσης, εφόσον αυτό είναι δυνατόν, με πιθανή επιβάρυνση. Η Εταιρία δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση που δεν βρεθεί νέα θέση. Η δε κατά τους λόγους συνεπαγόμενη ακύρωση της κράτησης θα γίνει σύμφωνα με τους προβλεπόμενους στο παρόν όρους.
ΞΕΝΑΓΗΣΕΙΣ – ΕΚΔΡΟΜΕΣ – ΜΟΥΣΕΙΑ – ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ Στις εκδρομές των Χριστουγέννων, Νέου Έτους, Αποκριάς και Πάσχα, οι επισκέψεις σε μουσεία και άλλους αρχαιολογικούς χώρους, πιθανόν να µην πραγματοποιηθούν ή να γίνουν σε διαφορετική από την προβλεπόμενη ημέρα, λόγω αργιών και µη λειτουργίας τους. Στην τιμή του ταξιδιού δεν περιλαμβάνονται οι είσοδοι σε μουσεία, αρχαιολογικούς ή παρεμφερείς χώρους εκτός εάν αναγράφεται κάτι διαφορετικό στο πρόγραμμα του ταξιδιού. Στις προαιρετικές ξεναγήσεις / εκδρομές / εκδηλώσεις που αποφασίζονται οργανώνονται και πληρώνονται στο εξωτερικό, απαιτείται ένας μίνιμουμ αριθμός συμμετοχής. Η Εταιρία δεν ευθύνεται για την πραγματοποίηση, τις τιμές και τις υπηρεσίες που θα προσφερθούν και είναι στην απόλυτη κρίση των ταξιδιωτών να συμμετέχουν ή όχι στις προαιρετικές εκδρομές ή άλλες εκδηλώσεις στο εξωτερικό. Το πρόγραμμα και η διάρκεια των ξεναγήσεων ποικίλλει και καθορίζεται από τους τουριστικούς και ξεναγικούς φορείς του κάθε τόπου.
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ – ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ – ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ Όλα τα χρησιμοποιούμενα από την Εταιρία καταλύματα έχουν τη νόμιμη και εν ισχύ άδεια λειτουργίας από τις αρμόδιες αρχές της όποιας χώρας που δραστηριοποιούνται αυτά και τα δωμάτια που κλείνονται είναι απλά (standard). Συνήθως στις τιμές δεν περιλαμβάνονται φόροι διαμονής και δημοτικοί φόροι. Στην Ελλάδα ο φόρος διαμονής ανά δωμάτιο/σουίτα και ανά διανυκτέρευση είναι: Ξενοδοχείο 3*: € 1,50, 4*: € 3,00, 5*: € 4,00 και βάση του σχετικού νόμου καταβάλλεται από τον πελάτη απ’ ευθείας στο εκάστοτε ξενοδοχείο. Η επιλογή τους γίνεται με κριτήρια τη θέση τους και τις υπηρεσίες που προσφέρουν, σε συνδυασμό με την τιμή πώλησης του ταξιδιού. Δεν υπάρχει ενιαίο κριτήριο διεθνώς παραδεκτό, μπορεί να διαφέρουν μεταξύ τους τα ξενοδοχεία, έστω και αν ανήκουν στην ίδια κατηγορία. Τα δωμάτια των περισσοτέρων ξενοδοχείων κατασκευάζονται για δύο κρεβάτια ή ένα διπλό κρεβάτι. Ως εκ τούτου, τα τρίκλινα ή τετράκλινα δωμάτια είναι ουσιαστικά δίκλινα με επιπλέον κλίνη. Συνήθως δεν είναι ιδιαίτερα άνετα και το επιπλέον κρεβάτι μπορεί να είναι μικρότερο από τα κανονικά, καναπές ή σπαστό ντιβάνι. Τα δωμάτια παραδίδονται από το ξενοδοχείο συνήθως μεταξύ 14:00-16:00 και είναι στη διάθεση των ενοίκων ως τις 11:00 της ημέρας αναχώρησης. Σε ορισμένες περιπτώσεις ξενοδοχεία ζητούν ως εγγύηση κάρτα πιστωτική ή μετρητά για πιθανές εσωτερικές καταναλώσεις (minibar) όπου και προκύπτει η πιστοληπτική σχέση ταξιδιώτη-πάροχου στην όποια κατανάλωση που δεν προβλέπετε από το πρόγραμμα κατά την διάρκεια παραμονής του. Αν ο Ταξιδιώτης επιθυμεί να μπει νωρίτερα στο δωμάτιο ή να αναχωρήσει αργότερα, θα πρέπει να καταβάλει τη σχετική επιβάρυνση στο ξενοδοχείο, εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα. Στα μεμονωμένα ταξίδια, σε περίπτωση καθυστερημένης άφιξης στο ξενοδοχείο, μετά την ημέρα ή την ώρα της προγραμματισμένης άφιξης του Ταξιδιώτη, και εφ’ όσον αυτός δεν έχει ενημερώσει σχετικά, το ξενοδοχείο έχει δικαίωμα να ακυρώσει την κράτηση και να διαθέσει σε άλλους το δωμάτιο για όλη την περίοδο της κράτησης. Στην περίπτωση υπεράριθμων κρατήσεων (οverbookings) από την πλευρά του ξενοδοχείου, αυτό και η Εταιρία θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να τακτοποιήσει τους ταξιδιώτες, σύμφωνα και με τα ισχύοντα στη χώρα υποδοχής. Στα ταξίδια, εξωτερικού που γίνονται με πούλμαν, οι θέσεις αλλάζουν καθημερινά. Γίνεται γνωστό εκ των προτέρων και ρητά συμφωνείται ότι οι αεροπορικές εταιρείες και για δικούς τους λόγους (βλάβες αεροσκαφών,κά) ορισμένες φορές ναυλώνουν για τις πτήσεις τους αεροπλάνα άλλης αεροπορικής εταιρείας, αλλάζουν τα ωράρια των πτήσεων από πρωί σε απόγευμα και αντίστροφα, καθώς και τους τύπους των αεροσκαφών τους. Οι αλλαγές αυτές είναι αποδεκτές από την ΙΑΤΑ και δεν συνιστούν δικαίωμα ακύρωσης του ταξιδιού χωρίς την πληρωμή ακυρωτικών από τους ταξιδιώτες.
ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΑ – ΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΕΙΣΟΔΟΥ (VISA) – ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Κ.Α Για όλους τους συμμετέχοντες στα ταξίδια εξωτερικού απαιτείται η κατοχή νέου διαβατηρίου σε ισχύ. Στις χώρες που υπάγονται στη Συνθήκη Schengen μπορείτε να ταξιδέψετε και με αστυνομικές ταυτότητες με λατινικά στοιχεία. O γονέας που συνοδεύει μόνος ανήλικο τέκνο, οφείλει να φέρει μαζί του επικυρωμένη εξουσιοδότηση στην Αγγλική γλώσσα, από τον έτερο γονέα, ο οποίος δεν ταξιδεύει. Ανάλογη διαδικασία ακολουθείται και σε περίπτωσή κατά την οποία ο ανήλικος δεν συνοδεύεται από κανένα γονέα/κηδεμόνα, οπότε απαιτείται επικυρωμένη εξουσιοδότηση και από τους δύο γονείς. Σε κάθε περίπτωση το γραφείο μας δεν φέρει οιαδήποτε ευθύνη αν οι τοπικές αρχές δεν δεχτούν την είσοδο αυτών στη χώρα τους ή ο αερομεταφορέας δεν επιτρέψει την είσοδο τους εντός της πτήση Η Εταιρία συνιστά να έχετε στο ταξίδι το διαβατήριό σας σε ισχύ τουλάχιστον έξι (6) μηνών μετά την επιστροφή σας. Για ορισμένους προορισμούς απαιτείται επιπροσθέτως λήξη διαβατηρίου μετά 3, 6 ή 12 μήνες. Η περίοδος για την έγκαιρη θεώρηση (visa) έχει συμπεριληφθεί στην προθεσμία δήλωσης συμμετοχής έκαστης εκδρομής ως και οι υγειονομικές διατυπώσεις, αν αυτές απαιτούνται. Η ισχύς και έκδοση όλων των ταξιδιωτικών εγγράφων (διαβατήριο, ταυτότητα, κά) είναι ευθύνη του Ταξιδιώτη και ουδεμία ευθύνη φέρει η Εταιρία. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζονται οι ανήλικοι ταξιδιώτες που πρέπει απαραιτήτως να είναι εφοδιασμένοι με τα απαιτούμενα ταξιδιωτικά έγγραφα (διαβατήρια, κλπ). Επίσης οι κάτοχοι ξένων διαβατηρίων, πρέπει να ενημερώνουν γραπτώς την Εταιρία και να απευθύνονται οι ίδιοι στις προξενικές αρχές της χώρας τους, καθώς και των χωρών που θα επισκεφτούν, προκειμένου να ελέγξουν αν χρειάζονται θεώρηση εισόδου (visa) ή οποιαδήποτε άλλα έγγραφα για τις χώρες από όπου θα διέλθουν ή στις οποίες θα ταξιδέψουν, καθώς και για την επανείσοδό τους στη χώρα που ξεκίνησαν. Τυχόν μη εξασφάλιση της έγκαιρης έκδοσης ή θεώρησης των ταξιδιωτικών εγγράφων δεν δικαιολογεί την ακύρωση της συμμετοχής του ταξιδιώτη χωρίς ακυρωτικά. Ο ταξιδιώτης υποχρεούται να συμμορφώνεται προς τις εθνικές διατάξεις και κανονισμούς καθώς και τις υποδείξεις των εθνικών αρχών. Η εταιρεία μας δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση κατά την οποία ο ταξιδιώτης αντιμετωπίσει ποινική δίωξη, κληθεί να παρασταθεί ενώπιον αρχής, συλληφθεί από τις τοπικές αρχές κτλ. Η Εταιρία παρέχει όλες τις πληροφορίες για τα ταξίδια, όπου ο Διεθνής Οργανισμός Υγείας απαιτεί εμβολιασμό, φαρμακευτική αγωγή, κά. Λόγω, όμως, των συχνών κατά τόπους επιδημικών αλλαγών και των ιατρικών προσωπικών δεδομένων του κάθε Ταξιδιώτη, ο ίδιος έχει την ευθύνη να απευθυνθεί στις αρμόδιες τοπικές υγειονομικές αρχές για πιο υπεύθυνη και έγκυρη ενημέρωση, ή στον θεράποντα ιατρό του αναφέροντας αν θα ταξιδέψει σε περιοχές ακραίων συνθηκών επιδημιών, ψύχους, θερμοκρασίας, υψομέτρου ή άλλων παρεμφερών τοπικών συνθηκών. Λόγω της εμπιστευτικότητας των ιατρικών προσωπικών δεδομένων – ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα – την ευθύνη να απευθυνθεί σχετικά στις αρμόδιες υγειονομικές αρχές έχει ο μόνον ο ίδιος ο ταξιδιώτης. Ο ταξιδιώτης υποχρεούται να ενημερωθεί εγκαίρως από τα κατά τόπους υγειονομικά γραφεία για τους υγειονομικούς κανονισμούς εκάστης χώρας, καθώς και για τα εμβόλια ή τα φάρμακα τα οποία πρέπει ενδεχομένως να προμηθευτεί. Οι πελάτες που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας θα πρέπει λαμβάνουν τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού τους για να ταξιδέψουν, προσκομίζοντας ιατρική βεβαίωση ή υπεύθυνη δήλωση ότι μπορεί να ταξιδέψει ακίνδυνα. Η εταιρεία μας δεν φέρει απολύτως καμία ευθύνη για αρρώστια, τραυματισμό, απώλεια ζωής, ατύχημα ή άλλο έκτακτο περιστατικό υγείας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Σε περίπτωση επέλευσης ενός ανάλογου συμβάντος, η εταιρεία κατά το μέτρο του δυνατού θα προσπαθήσει να συμπαρασταθεί στον παθόντα, δεν υπέχει όμως υποχρέωση κάλυψης κανενός απολύτως σχετικού εξόδου και αλλαγής του προγράμματος του ταξιδιού, το οποίο θα συνεχιστεί ομαλά
ΑΣΦΑΛΙΣΗ Η Εταιρία έχει συνάψει ομαδικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο Αστικής Επαγγελματικής Ευθύνης, καλής εκτέλεσης, αφερεγγυότητας, για την επιστροφή των καταβληθέντων, και τον επαναπατρισμό των ταξιδιωτών. Ο αριθμός του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, τα στοιχεία του ασφαλιστή και οι καλύψεις είναι στη διάθεση του ταξιδιώτη. Τονίζεται ότι οι ομαδικές καλύψεις είναι οριακές και περιορίζονται από τις διεθνείς συμβάσεις μεταφορέων, ξενοδόχων, πρακτόρων, κ.άπαρόχων υπηρεσιών. Συνιστάται σε όσους θέλουν να ασφαλιστούν για μεγαλύτερα ποσά, για ασφάλιση ζωής, αντικειμένων, ατυχημάτων κ.ά καλύψεων, να συνάψουν ατομικό ασφαλιστικό συμβόλαιο για τα ποσά που επιθυμούν. Πρέπει να έχουν μαζί τους την ‘Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθένειας’ από τον φορέα της ασφάλισής τους. Επαναλαμβάνουμε την ανάγκη ασφαλιστικής κάλυψης ακυρωτικών για τις περιπτώσεις ασθένειας, ατυχημάτων, κλπ, πριν ή κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ Οι αποσκευές παραδίδονται στον μεταφορέα κα παραλαμβάνονται με ευθύνη και φροντίδα των κατόχων τους, ανεξάρτητα αν υπάρχει ή όχι συνοδός του τουριστικού γραφείου. Σε περίπτωση φθοράς ή απώλειας των αποσκευών ισχύουν ο Κανονισμός της ΙΑΤΑ για τα αεροπλάνα και οι αντίστοιχες διεθνείς Συνθήκες για κάθε μεταφορικό μέσον καθώς και για τα ξενοδοχεία, η δε ευθύνη, στην περίπτωση αυτή περιορίζεται σύμφωνα με τις Συνθήκες αυτές. Η Εταιρία μας δεν φέρει καμία ευθύνη για το περιεχόμενο των αποσκευών και των τυχόν τιμαλφών και αντικειμένων αξίας και συνιστούμε την ανάλογη ασφάλισή τους ή να μην τα πάρετε μαζί σας. Άσχετα με το είδος του ταξιδιού (αεροπορικό, θαλάσσιο ή με λεωφορείο) η Μεταφορική Εταιρία αναλαμβάνει τη μεταφορά για κάθε ταξιδιώτη μόνο μιας βαλίτσας κανονικού μεγέθους και βάρους μέχρι 20 κιλά, εκτός αν άλλως αναφέρεται (πχ στις πτήσεις εσωτερικού ΗΠΑ υπάρχουν χρεώσεις για κάθε βαλίτσα). Εκτός από την αποσκευή, ο ταξιδιώτης δικαιούται και μια μικρή χειραποσκευή με μάξιμουμ διαστάσεις 50Χ40Χ25 εκατοστά (μήκος/ύψος/πλάτος). Αν ο ταξιδιώτης έχει υπερβάλλον βάρος ή περισσότερες αποσκευές, μπορεί ο μεταφορέας να χρεώσει επιβάρυνση και υποχρεούται ο ταξιδιώτης να πληρώσει επιτόπου.
ΑΚΥΡΩΣΕΙΣ Σε περίπτωση ακύρωσης εκ μέρους του Ταξιδιώτη, οφείλονται ακυρωτικά ή έξοδα φακέλου, με τις πιο κάτω προθεσμίες, εκτός εάν αναφέρεται διαφορετικά στο συγκεκριμένο ταξίδι. Οι ακυρώσεις γίνονται μόνο εγγράφως προς την Εταιρεία και ανεξάρτητα από την ημερομηνία εγγραφής και αναχώρησης της εκδρομής και επιδέχονται, κατ’ άτομο, τις παρακάτω επιβαρύνσεις (εφόσον δεν είναι δυνατή η εκχώρηση της κράτησης σε άλλο άτομο με τους όρους και προϋποθέσεις ως προαναφερθήκαν): Προ των 21 ημερών από την αναχώρηση του ταξιδιού, € 50 για τα ταξίδια στην Ελλάδα και € 120 για ταξίδια στο εξωτερικό, κατ’ άτομο, για απασχόληση, διαχειριστικά και έξοδα επικοινωνίας ανεξαρτήτως χρόνου ακύρωσης. Από 20-15 ημέρες πριν από την αναχώρηση του ταξιδιού, παρακρατείται το 40% της συνολικής αξίας του ταξιδίου. Από 14 έως 07 ημέρες πριν την αναχώρηση του ταξιδιού, παρακρατείται το 80% της αξίας του. 06 ημέρες πριν την αναχώρηση μέχρι και την αναχώρηση (non show – μη εμφάνιση) παρακρατείται το 100% της συνολικής αξίας του ταξιδιού. Στους ειδικούς αεροπορικούς ναύλους, όταν αγοραστεί το εισιτήριο και ακυρωθεί, χρεώνεται μέχρι και το 100% της αξίας του, ασχέτως του χρόνου κράτησης και ακύρωσης των θέσεων. Για κρουαζιέρες ισχύουν διαφορετικοί όροι ακυρώσεων σύμφωνα με τους όρους των συμβάσεων της κάθε εταιρείας που ισχύουν για κάθε ταξίδι-κρουαζιέρα, οι οποίοι είναι στη διάθεσή σας.
Για τα ατομικά / μεμονωμένα ταξίδια ισχύουν διαφορετικοί όροι ακυρώσεων σύμφωνα με τους όρους του κάθε ναύλου των αεροπορικών εταιριών καθώς και την πολιτική για θέματα ακυρώσεων του κάθε ξενοδοχείου, πράκτορα, κλπ. Οι χρεώσεις γίνονται ανεξάρτητα από τον χρόνο της εγγραφής ή από το αν έχουν ήδη καταβληθεί τα αντίστοιχα ποσά από τους Ταξιδιώτες ή όχι. Στην περίπτωση που ένα από τα δύο άτομα, που πρόκειται να διαμείνουν σε δίκλινο δωμάτιο, ακυρώσει τη συμμετοχή του, εκτός των ακυρωτικών επειδή ο ταξιδεύων θα διαμείνει αναγκαστικά σε μονόκλινο θα χρεωθεί επιπλέον για τη χρήση αυτή. Επίσης επιβαρύνεται με τα έξοδα συμμετοχής σε τυχόν συνέδριο, εισιτήρια αγώνων και άλλων πλέον υπηρεσιών που ζήτησε για λογαριασμό του και η επιστροφή τους είναι συνήθως αδύνατη.
Ιδιαίτερα τονίζεται ότι στις υψηλές περιόδους Εορτών, Πάσχα, Καλοκαιριού, εορταστικών τριημέρων, καρναβαλιού, Συνεδρίων, Αθλητικών, Καλλιτεχνικών οργανώσεων και άλλων παρεμφερών μετακινήσεων, λόγω προπληρωμών των ναύλων, καταλυμάτων, εισιτηρίων, κλπ υπηρεσιών, τα ακυρωτικά ασχέτως του χρόνου κράτησης ή ακύρωσης θέσεων, μπορεί να φτάσουν στο 100%.
ΡΥΘΜΙΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ Τυχόν θέματα που δεν καλύπτονται από τους πιο πάνω όρους συμμετοχής, θα επιλύονται με βάση την καλή πίστη. Η σύμβαση μεταξύ της Εταιρίας και του Ταξιδιώτη διέπεται από το ελληνικό δίκαιο. Η Εταιρία και ο Ταξιδιώτης δεσμεύονται να επιλύσουν με καλή πίστη και κατανόηση κάθε διαφορά που μπορεί να προκύψει. Σε περίπτωση αποτυχίας, και αν η φιλική επίλυση της διαφοράς δεν καταστεί και τότε δυνατή, αρμόδια θα είναι τα Δικαστήρια της Αθήνας.
ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ WORLD OF TRAVEL
OPTIMA BANK: GR23 0340 0200 0200 0745 5027 197 SWIFT BIC IBOGGRAA
ALPHA BANK: GR80 0140 3900 3900 0200 2009 068 SWIFT BIC CRBAGRAA
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: GR4801107240000072400969894 SWIFT BIC ETHNGRAA
EUROBANK: GR2402604620000430200747940 SWIFT BIC EFGBGRAA
PIRAEUS BANK: GR8901721870005187107734032 SWIFT BIC PIRBGRAA